Quadern Virtual és...
Un altre mètode d’aprenentatge digital sorgeix del Departament d’Educació del Generalitat de Catalunya i el que vol aconseguir és introduir al món virtual els quaderns d’exercicis tradicionals. Els professorat a través d’aquests quaderns poden avaluar el progrés dels seus alumnes.
L’estructura:
Es distribueixen en un conjunt de fulls on apareixen unes preguntes i tot el material complementari de referència i per a consultar, aquestes preguntes també poden crear diàlegs entre el professor i alumne.
Cada quadern el trobem representat per un fitxer XML i d’element com imatges, videos, audios), el fitxer, segueix l’estandar QTI, que definex l’estructura de les fulles i preguntes del quadern.
L’aspecte:
Pot ser diferent segons com està estructurat és a dir, l’aparença ( colors, text, lletra, imatge...) que li donem. Els professionals decideixen com ho volen fer segons el tipus d’alumant tinguin.
Hi ha tres tipus:
- Estàndar. Tenen per aquesta aparença per defecte o omisió.
- Infantil. Tenen un disseny més visual.
- Formal. És més seria la seva aparença.
Tipus d’activitats:
• Selecció:
Són preguntes que s’ha d’escollir la resposta/es correctes d’una llista d’opcions.
• Ordenació
S’ha d’ordenar una sèrie d’elements que apareixen desordenats. Per a posar-los correcte s’ha de moure en posició adequada.
• Emplenar espais
Tracta d’emplenar els espais en blanc amb la resposta que cregui correcta. correctas.
• Arrastrar
Permet moure cada resposta cap a la posició correcta.
• Zones sensibles
Són preguntes en les que es pot marcar zones o unir punts d’una imatge o dibuix
• Dibuix
Són preguntes en que l’alumne pot dibuixar línies i polígons damunt una imatge.
A cada fulla es pot posar informació complementaria com a suport, ampliació o referència i també aquesta informació pot ser, d’audio, vídeo, codi HTML
No hay comentarios:
Publicar un comentario